sjukt

Tjaaaaaa!

Mamma satt och lyssnade på en radio dokumentär om
mordet på 15åriga Therese ! Jag blir bara irriterad att när man
begår ett planerat mord och är 16 år och inte blir bedömd
physics sjuk. Och sen får 1 år och åtta jävla månader sluten
ungdoms vård. Det högsta straffet när man är under 18 är
4 år! Då undrar jag hur får man 4 år? Om man inte ens
får två år för anstiffdan till mord och mord vad får man
fyra år för ? Jag får mer om jag skulle råna än bank än vad dom
får för mord svenska rättsystemet e sickness!

Jag vill iallafall inte ha ut folk som för ett och ett halft år sedan
planerade och begick ett mord på mina gator. Dom kommer då vara
lite över sjutton år och ha begått ett mord jag tror att people deserve
a second chance men inte för mord inte när man är 16 år och kabable
till något sånt. Då ska man ha livstid för när man är sexton är man
väl medveten om vad man gör och det är förstått sen man föds att man
inte dödar. Jag förstår inte hur man kan göra något sådant och det finns
ingen andledning att försvara det heller! Det är på pga av detta som jag aldrig skulle kunna bli
advokat tänk att försvara människor du vet har sjort något sådant hemskt
och du hjälper dom att förkorta sitt straff. Så dom kommer få komma
ut på gatorna tidigare än nödvändigt jag skulle inte kunna leva med mej själv
om jag hade ett sånt jobb!

Tänk på Therese föräldrar som kommer veta att dom ungdomar som tog
deras dotters liv kommer gå fria efter bara ett år och åtta månader.
Jag blir ledsen av sånt här när man tar en annan människas liv förtjänar
man inte att gå fri!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0